Sări la conţinut

Traseu Retezat: Gura Apei-Lunca Berhina-Crucea Traznitului-Lacul Zanoaga-Varful Zlata-Gura Apei

iulie 6, 2012

Weekendul trecut in incercarea noastra de a scapa de temperaturile ridicate ale codurilor galben-portocalii de canicula, am facut o prima oprire la strand dar unde dupa nici doua ore ne-am hotarat sa plecam spre locuri si mai racoroase cu triluri de pasarele si ape reci – la munte. Am facut bagajele, l-am luat si de aceasta data pe varul ancai cu noi si odata cu inserarea am ajuns la Gura Apei unde am fost invadati de mirosul de brad si de racoarea placuta de la munte.

Pe barajul Gura Apei

Am campat in apropierea lacului care in aceasta perioada este secat pentru reparatii capitale la hidrocentrala, din cate am inteles undeva la 9 luni au sa dureze aceste reparatii. Am montat corturile si am facut o mamaliguta la ceaun care ne-a adus pe mos ene pe la gene.

Mamaliga la ceaun

Dimineata ne-am trezit, am strans corturile si am plecat cu o masina pana in Lunca Berhina a unui pescar binevoitor caruia ii multumim ca ne-a scapat de drumul forestier. Traseul pe care l-am facut a fost un traseu in circuit. Urcarea de la lunca Berhina a fost placuta si ne-am bucurat de soare, de munte si de florile care au invadat muntele in aceasta perioada.

Piatra Iorgovanului

Piatra Iorgovanului

Seaua Paltina

La Crucea Traznitului

La Crucea Traznitului

Varful Slavei

Varful Slavei

 Odata ajunsi La Crucea Traznitului am inceput coborarea abrupta pana ce am ajuns pe malurile paraului Judele de unde a inceput urcarea spre lacul Zanoaga.

Feriga

Paraul Judele

Paraul Judele

Pe urcarea spre lac ne-am intalnit si cu cei de la Retezat Maraton care faceau o recunoastere a traseului precum si o curatire a potecii pe care o vor avea de parcurs alergatorii.
Ajunsi la Zanoaga am facut o pauza mai mare de vre-o ora in care am mancat, am baut un ceai cald primit de la baietii de la salvamont, am mai facut poze, am lenevit dupa care am plecat mai departe spre Gura Apei.

Refugiul Zanoaga

Refugiul Zanoaga

Pe malurile lacului Zanoaga

Pe malurile lacului Zanoaga

Traseul de aici il stiam deoarece am mai fost aici pe ambele trasee ce urca spre lac. Am facut si o urcare lejera pe varful Zlata chiar daca pe piciorul Slaveiului pe unde urcasem noi era o ploaie cu tunete si fulgere ce ne facea sa grabim pasul.

Varful Zlata 2142m

Platoul Rades-Zlatna, cu varful Rades iar in spatele acestuia varful Retezat

Dar de aceasta data nu a fost nevoie sa folosim pelerinele si am continuat coborarea prin padure spre lac. Am foarte surprinsi de starea in care se afla padurea de brad, stare de degradare din cauza unor paraziti care distrug copacii si din cauza varstei copacilor.

Lacul Gura Apei-secat

Lacul Gura Apei-secat

Ajunsi la masina am facut inca o oprire pe baraj unde am terminat inca un traseu placut, un traseu cu padure-padure, de anduranta, un traseu frumos, frumusete data exact de urcarile si coborarile ce ne-au purtat pe cararile muntelui care ne-a surprins cu flori care mai de care mai colorate, cu zari pline de munti care ne inconjurau, cu lacul Zanoaga, cu refugiul de pe malul sau si cu ceaiul primit de la baietii de la salvamont care a fost foarte bun. Cu bine, Marius,Anca & Dani.

Poze si pe:ankyphoto

No comments yet

Lasă un răspuns

